Thursday 25 April 2013

Fatmi Salleh perlu bertanggungjawab

KOTA BHARU: Calon BN bagi Parlimen Kota Bharu, Datuk Mohd Fatmi Salleh, diminta membuktikan dakwaannya yang mengatakan kerajaan negeri melalui MPKB-BRI hanya meluluskan 300 unit rumah kos rendah dari keseluruhan 1,000 unit pembinaan rumah tersebut.

Exco Kerajaan Negeri Datuk Takiyuddin Hassan berkata, Fatmi perlu membuktikan dakwaannya itu dalam tempoh 24 jam, iaitu sehingga tengahari esok.

Jika tidak katanya, beliau akan berbincang dengan peguam untuk mengambil tindakan undang-undang.
“Saya nak minta kerjasama pihak berkenaan, khususnya calon Parlimen Kota Bharu, membuat kenyataan itu sabab saya difahamkan beliau mengeluarkan kenyataan ini.

“Kalau benar dakwaan itu darinya, meminta Datuk Fatmi Salleh menunjukkan bukti bagi mengesahkan perkara tersebut," katanya.

Takiyuddin yang juag calon PAS Kota Bharu berkata demikian kepada media selepas majlis perasmian Taman Iman di Wakaf Che Yeh tengahari tadi.

Perasmian tersebut telah disempurnakan oleh Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Menurut Takiyuddin, dakwaan berhubung perkara itu sama sekali tidak betul, malah sehingga hari ini belum ada apa-apa permohonan dari mana-mana pihak pemaju.

Sama ada untuk memasukkan plan atau sebarang kebenaran untuk membina perumahan di Kampung Baru raja Udang, Wakaf Mek Zainab, semuanya belum diterima, kata Takiyuddin.

“Jangan bagi kenyataan yang tidak betul atau menyeleweng kepada orang ramai,” ujarnya sambil meminta Fatmi hadir sendiri ke MPKB untuk mendapat penjelasan lanjut.

No comments:

Post a Comment